Regulamin zrozumiały dla odbiorcy
Niewiele osób czyta regulaminy sklepów internetowych czy instalowanego oprogramowania. Jednak nie zmienia to faktu, że taki regulamin jest dokumentem prawnym i ma pewną moc. Zarówno klient, jak i sprzedawca muszą działać w myśl przepisów takiego regulaminu, od momentu, gdy następuje potwierdzenie transakcji. Tylko część klientów czyta regulaminy, jednak są one bardzo istotne w niektórych przypadkach. Przede wszystkim wtedy, gdy pojawiają się kłopoty z produktem lub usługą i klient zastanawia się czy może złożyć reklamację, czy na pewno otrzymał właściwy towar lub czy cała sprzedaż przebiegła w sposób zgodny z zaakceptowaną umowę. W takim wypadku dokładne prześledzenie zapisów jest bardzo ważne. A gdy mowa o towarach i usługach o dużej wartości, klient chętnie zapozna się z regulaminem również przed dokonaniem zakupu.
Z tych powodów przejrzystość zapisów regulaminu jest bardzo ważna. Dobrze napisany regulamin oznacza bezpieczeństwo klienta. A poczucie bezpieczeństwa to jeden z powodów, dla których klient chętnie decyduje się na zapłatę. Oczywiście regulamin powinien być jasny dla Twoich klientów w danym kraju. Jeśli działasz na rynkach zagranicznych warto postarać się o tłumaczenie zapisów lub stworzyć nowy regulamin w języku danego kraju. Zdarza się również, że tłumaczenie jest wymagane przez partnerów biznesowych, np. platformy płatnicze, które pośredniczą w transakcji pomiędzy kupującym, sklepem i bankami, co umożliwia szybszy transfer gotówki.