Packshot, czyli fotografia produktowa – podstawowe zasady
Najlepszy jakościowo produkt staje się mało wartościowy, jeśli nie jest odpowiednio zaprezentowany. W internecie, jak nigdzie indziej trzeba zadbać o to, aby zdjęcia budziły zainteresowanie, a odbiorca czuł się usatysfakcjonowany wartością, jakie wówczas wnoszą. Jak się okazuje, nawet najdokładniejsze opisy nie są w stanie oddać tego, co oddaje fotografia. Z tego powodu fotografia produktowa nabrała ogromnego znaczenia w ostatnich latach. Stała się jedną z najpopularniejszych kategorii w branży, dlatego coraz więcej osób decyduje się na przyswojenie tych praktycznych umiejętności. Pojawia się coraz więcej fotografów, którzy szukają inspiracji, pomysłów. W dzisiejszym artykule przedstawimy kilka podstawowych zasad, którymi powinien kierować się każdy fotograf produktowy, nawet początkujący:
- W fotografii pierwszorzędną rolę pełni oświetlenie. Jednak fotografia produktowa rządzi się swoimi prawami.
Najbardziej lubi światło dzienne, takie, które spotkać można wczesnym popołudniem. Jeśli powstają niekorzystne cienie, oczywiście wykorzystuje się dodatkowe lampy błyskowe. Mają one jednak jedynie wspierać światło dzienne, a nigdy je całkowicie zastępować. Do eliminowania uciążliwych cieni bardzo często wykorzystuje się tzw. dyfuzor do flesza, którego zadaniem jest równomierne rozprowadzenie światła po fotografowanej powierzchni;
- Fotografia produktowa najlepiej czuje się współpracując z białym tłem. Nie ma w tym nic dziwnego. Każdy produkt będzie dobrze wyglądał w neutralnych warunkach, które nie odciągają oka. Trzeba jednak wziąć pod uwagę dobre oświetlenie.
Początkujący bardzo częstą wykorzystują do swoich pierwszych prac białe ściany w pokoju lub biały stół w kuchni czy jadalni;
- Najważniejsza zasada, której nie można pomijać w fotografii produktowej to – korzystanie ze statywów. Nawet najmniejsze drgania rąk mogą spowodować, że zdjęcie nie będzie idealne. Dlatego nawet jeżeli korzystamy ze smartfona – zdecydujmy się na zakup wspomnianego akcesoria. Jest to świetny sposób na atrakcyjne zdjęcia;
- Ostatnia, lecz nie mniej ważna zasada to naturalność. Każde zdjęcie produktowe powinno być wiernym odwzorowaniem rzeczywistości. Rezygnuje się tu z artystycznych zabiegów lub tych z działu postprocess. Fotografie produktów powinny oddawać faktyczny rozmiar czy kształt, a nigdy nie powinny być mylące.
.