Open House
Nie jest nowością stwierdzenie, iż sytuacja na rynku mieszkaniowym nie należy do najłatwiejszych i najbardziej korzystnych, szczególnie dla kupujących. Wysoka podaż daje klientom możliwość bycia wybrednymi, a sprzedających zmusza to doskonalenia swoich poczynań marketingowych.
Dlatego ostatnio pojawiła się idea tzw. open house, czyli zapożyczony z zachodu zwyczaj otwartej prezentacji nieruchomości podczas drzwi otwartych.
Nie wystarczy go jednak zorganizować. Aby dotarł do zainteresowanych musi być odpowiednio wypromowany i doskonale wręcz zaplanowany.
Oferta lokalu, której dotyczy dzień pokazowy musi być ciekawie i atrakcyjnie zaprezentowana już w Internecie na poziomie ogłoszenia i opatrzona odpowiednią dokładną informacją o terminie i miejscu eventu. Ponadto, lokal powinien wyglądać w rzeczywistości możliwie podobnie do tego, jak został zaprezentowany na fotografiach.
Oglądającym należy zapewnić możliwe naturalne światło i bardzo dobrze opracować plan oprowadzania zainteresowanych po nieruchomości. Ostateczny wpływ na wrażenia obserwujących ma tutaj przede wszystkim dobra organizacja wydarzenia.